sencor S-4800 deluxe

Status
Not open for further replies.

MKF

Member (SA)

Et repérage de tout les fil que je déconnecte .

dépose du bloc alim

Maintenant le carter est vide , je peux donc le laver sans aucun souci .

Avant lavage .

Après lavage

Je remonte la poignée de transport

Je replace le transfo

je m'attaque maintenant a la partie interne .

repérage des divers connecteur et autre cable .

Apres avoir oté toutes les vis je sépare la facade avant compotant les HP et l'horloge

Dépose des HP

Vu de la facade externe

et interne

démontage des hp et néttoyage des membranes et domes

Avant

Après

Repose des hp et de vu metre une fois lavés .

repose sur la facade
Vu interieur

vu exterieur

nettoyage de l'horloge

Horloge remise en place

demontage bloc electro et mecanique

séparation carte electro pour dépose bloc k7

Décrassage des inters et potars

extraction du bloc k7

Réglage du frein de porte , et oui meme pour la simple ouverture de porte c'est du beau montage ( on risque plus de faire cele de nos jours )

dépose des vis de mantient de la poulie et remplacement de la courroie

voila , tout à été néttoyé ( j'ai pas mis tout les photos des autres partie qui ont subient le meme sort je procede maintenant au remontage

le voila totalement remonté

Fatdog

Well-Known Member
Staff member
:drool: :cool: Do those Sencor boomboxes have a good sound or are they just "okay"?

MKF

Member (SA)
Fatdog said:
:drool: :cool: Do those Sencor boomboxes have a good sound or are they just "okay"?

I like very much the sound of the sencor, less well than the crown csc-850 or a sharp 9191 .
But it's very intéressent box

Ken

Member (SA)
Fatdog said:
It depends. That S-4800, if memory serves, sounds very sweet. My S-4500, on the other hand, sounds pretty average. For looks though, they really are cool. :cool:

AZA

Member (SA)
Great work and great to see.
It looks amazing now :yes:
I wish someone would pay that kind of attention to all my boxes, that would be sweet.

Johnny

Member (SA)
AZA said:
Great work and great to see.
It looks amazing now :yes:
I wish someone would pay that kind of attention to all my boxes, that would be sweet.

:agree: Looks killer!!!

eldorado

Member (SA)
nice box...

with all this french i just had a flash back from the Allo Allo Series...

I will say this only once...

Reli

Boomus Fidelis
FANTASTIC set of pics. :yes: That's probably the most pics I've ever seen someone take inside their box. Hey, how many lights does yours have? Mine is only lit in the tuner window. Wondering if the other windows are supposed to be lit.

Reli

Boomus Fidelis
fresh produce said:
wow great looking box never seen that box looks hi tech how the sound on one of those :hmmm: :thumbsup:

Mine is pretty decent......the woofers are flexible, so the bass is "warm" (i.e. starts off early at low volume). In that respect it is similar to a TPR-950. Not as much bass as a Crown 850 of course, but still above-average for a midsize.

Love the tuner control. You can spin it from end to end faster than any other box.....with one finger! :thumbsup:

Status
Not open for further replies.